FINAŁ - Ćwiczenie 7

  • Sharebar

7. Chodzenie na czworakach – ćwiczenie mające ogromne znaczenie dla ludzi otyłych, gdyż w krótkim stosunkowo czasu pozbawia ich brzucha. Niemniej przyda się ono i szczuplejszym, wyrabiając sprężystość, siłę i wytrzymałość całego ciała. Działa również doskonale na funkcje wewnętrznych organów, jak płuc, żołądka i serca.
W tym celu należy się opuścić na ręce i zrobić parę kroków na rękach i nogach jednocześnie. W ciasnym pokoju można się przy tem posuwać naprzód i w tył. Liczba kroków powinna dojść z czasem do 300.

Te siedem ćwiczeń, wykonanych rano, przed pierwszem śniadaniem, powinno być zakończone 10-ciu głębokiemi oddechami. Następnie należy wytrzeć całe ciało z początku ciepła, potem zimną wodą z dodatkiem soli kuchennej (łyżka stołowa na litr wody), osuszając się następnie aż do czerwoności skóry włochatym ręcznikiem. Ćwiczenia winny następować jedno po drugiem. Tylko, jeżeli serce nie wytrzymuje wysiłku, albo ćwiczący czuje zmęczenie, można robić małe przerwy między ćwiczeniami, wypełniając je miarowem chodzeniem.

Jako kostium najodpowiedniejsze będą krótkie spodenki i gimnastyczne pantofle. Wykonywać należy ćwiczenia na pół godziny przed jedzeniem, a nigdy wcześniej, jak w dwie, lepiej jeszcze w cztery godziny po ostatniem jedzeniu.

PANOWIE - ŻYCZYMY SUKCESÓW !

Teodor Sztekker został mistrzem świata w zapasach w wieku 33 i 35 lat !!!