Ćwiczenie 4

  • Sharebar

4) Ćwiczenia nóg dzielą się na trzy części, następujące szybko po sobie.

a) Każdemu znane przysiady, które powinno się robić jeden na całej stopie, a jeden na palcach. 50 w zupełności wystarczy.

b) wypady, które się powinno robić na każdą nogę po kolei, W tym celu należy stanąć tak, żeby pięta jednej nogi dotykała środkowej wewnętrznej części stopy drugiej nogi. Z tej pozycji zrobić jak największy krok w prawo lub lewo, opadając całym ciężarem na nogę, robiącą wypad, która będzie zgięta, podczas gdy druga powinna być zupełnie sztywna i wyprostowana w kolanie.

Ćwiczenie to wyrabia elastyczność ścięgien oraz sile i wytrzymałość wszystkich mięśni nóg. Doprowadzić do 20 wypadów każdą nogą.

c) Cały tułów pozostaje nieruchomy, podnosimy tylko to jedną, to drugą nogę, nie zginając jej, możliwie najwyżej naprzód, w bok i w tył. Liczba 30 dla każdego ruchu i dla każdej nogi przedstawia maximum.

Ćwiczenie to daje ładną budowę nogi, giętkość i elastyczność, będąc jednocześnie pewnem ćwiczeniem dla mięśni brzucha.